Monday, 25 April 2011

Kekuatanku Pada Yang Esa & Orang Tuaku

Bismilahirahmanirahim.

Ya Allah ..
Hanya Kau Yang Maha Mengetahui
apa yang tersirat dihati hambaMu yg lemah ni,

Ya Rabbi Izzati..
Hanya Kau Yang Tahu ,
Betapa aku kasihi kedua org tuaku,
Dulu nya kusangka ku tak disygi ,
ku tak dihargai,

Tapi bila aku meningkat dewasa tika ni,
Baru kutahu , baru kusedar ..
Semua yg mereka lakukan buat diriku,
Hanyalah semata2 ingin melihat aku
menjadi insan yg berguna kelak..

Dulu pikirku mereka memarahiku krn tdk syg,
tp sekarang baru aku celik ya Allah krn mreka syglah
mreka memarahiku supaya menjadi manusia yg mengenal erti hidup..
Supaya aku tahu, bhawa hidup didunia nie hanyalah sementara..
Bila aku tinggal solat, aku dirotan hingga meninggalkan kesan..
Namun, kini sedarlah aku.. rotan tu membuatku merasai betapa
dosanya meninggalkan solat.. tu hanyalah balasan dr seorg bernama ayh..
tp belum lagi balasan dari Allah taala..

Sungguh aku bersyukur, krn merekalah
Aku lebih tabah menghadapi hidup..
Kerana kekuatan dari mereka membesarkan akulah,
Aku sedar bhwa hidup didunia akhir zaman nie
Dipenuhi onak - onak duri..
Dulu, aku sibuk mencari cinta manusia..

Sehingga aku lalai menilai cinta Allah Azzawajala..
Sehingga aku lalai menilai cinta orang tuaku..
Sehingga aku lupa, bahawa cinta yg aku cari tu haram !

Bila aku kecewa dek cinta manusia..
Allah Maha Pengasih lagi Penyanyang..
Dia tahu, walaupun aku sering lupa padaNya,
Tika aku sedih Dia datangkan sinar ketenangan
dihatiku bila aku mula ingat padaNya..
Dia bantu aku untuk aku lupa cinta manusia
yg tiada abadi tuu..

Ya Allah ,
Andai satu saat nanti..
Kau ingin mencabut nyawa kedua org tuaku,
Kau cabutlah bila mana saat tu mereka sudah
Dapat mengerjakan ibadah haji kepadaMu,

Dapat ketenangan hidup yg tk thingga,
Bila mana mereka hembus nafas terakhir itu,
Disaat mereka sempat melihat kejayaanku,
Disaat tu mereka sempat melihat kebahagiaan keluarga kami,
Disaat tu aku berharap mereka sempat tersenyum bangga punyai anak spt aku,
Disaat tu aku harap mereka tiada lagi memikirkan masalah yg tiada kesudahan,
Disaat tu aku hanya menginginkan semuanya tamat dlam keadaan husnul khotimah..

Bila mana saat itu,
Bondaku suda dpt menamatkan Quran Ya Nur..
Bila mana saat itu,
Ayahndaku & Bondaku sudah berpangkat haji serta hajah..
Ya Rabbi ..
Permudahkan la segala urusan kami..
Kuatkan kami dalam menghadapi dugaanMu,
Kuatkan la iman kami ,ya Allah..

ربنا أتينا فيردونييا حسنه وفعل أخرت حسنه واقعناازابانار
AMIN..




No comments:

Post a Comment

Komen yang membina sangatlah dihargai :)

Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan jejak, akan saya jejaki blog anda ^^

SNAP WIDGET

Booking.com