Diari Remaja Macam Aku :D

Bismilahirahmanirahim.. Salam alaik kesayangan sume, lots of sorry to blogg, da berdebu , berhabuk da.. lebih kurang 2 minggu juga...

Bismilahirahmanirahim..

Salam alaik kesayangan sume,
lots of sorry to blogg,
da berdebu , berhabuk da..
lebih kurang 2 minggu jugak
aku x update..
Maaf ye..
Seriously ,
ambe agak busy jugak,
siang keje,
skank plk keje
da jarang dpt online ngan lappy,
kalau online pn via Mobile Web je..
ngeeeeeeeee
Kalu malamnye plk , badan da penat,
tgn pn nk typing pnjg2 mcm nie,
da MALAS . :D
tuu lah masalahnye kan,
MALAS je.. haha

Eh sorrry2.
aku RAJIN sebenarnyee,( angkatt bakul sendiri) heeee
tp mood x datang nk typing..
dye nk kene typing nie kene
rilex kot. ( Bagi aku la)
org laen pnyer bagi aku x tahu la..
heeehe

banyakk cerite nyeee,
tapi x tahu nak mule mcm mane..
da xpandai da nak bercoleteh kat sini rasenyerr.
Sape la kite.. nak berceloteh sgt..
sikit2 bulehh la, ayatt pun da tunggeng terbalik..
OK, skank kt ofis
aku da x keseorangan lagii ,
aku da ade kawan baruu tahuu,
comel sangattt kak nie,
meh nak kenallkan.. :-


tuu dyee , yanggg comel kat depann nie la kak Cma name nyerr,,
shuwiddd kan??
p/s : jangann tolehh yg belakangg tuu..xlawa :'(




Tu citer mule2. haha.
da dekat 2 minggu kot kite kawan..
ok lahh, her mind like me,
i like herr. muahahaa

hati kite serupe even rupe kite
jauh beza ibarat langit bumi kan.. ngee:)
Alhamdulilah,, Allah sentiasa temukan sy dgn org
yg baik2 sejak 2 menjak nie,,
Ya Allah semoga sentiasa yg terbaik akan kutemui
akan dtg..
sekali orang buat baik ngn aku,
sampai bile2 aku ingat,,
n jenis aku, sekali org ajak kwn..
sampai bile aku inginkan hubungan tuu
kan berkekalan..


Erm ,
sume da duk bertanye,
sambung mane blja?
ok, ok . meh nak ckp.
aku otw nak masuk TATiUc.




InsyaAllah akhir bulan 7 nie intake..
Ok , ramai cakap
olohh dekatt jerr ,
ingatkan nk p jauh2
nak tahu kenape
ak nk sgt pergii nie?

sbb pertama:
da dekat, ( tak banyak kos )
ok mmg la dlu aku salu duk angan2 sgt nak pergi jauh2..
xpe, yang nie maybe setaun aje aku duk dekat..
nanti ade rejeki aku menjelajah la negeri2 lain.. :DD muahaha,




Sebab kedua, TATiUc da bgi ak kos free der..
CERITIFICATE IN MANIFACTURING ENGINEERING(PRODUCT DESIGN)

woohh, mcm pyh je kan, mule2 aku agak telan air liur gakk tgk dapat kos mcm gini..
sbb ak kurengg shuke design2. ok xpe, nie baru belaja kan syggsss?
bukan keje terus nie, haha. ok i  will try the bestt.. InsyaAllah..

Tiap2 bulan aku akan diberikan elaun Sara Diri RM300
sape xnak pergii?bolehh la kalau aku nak jimatt..
lg pon aku da niat, ak xnak lagii nyusoh mak ayah aku..

cukup la selame nie, makan minum, pakaian,
bil2 kat umah nie aku yg da byk perabiskan,,
cukuplah.. even mk ayh aku x mengungkit ape2.
tp ak ade hati dan pikiran la..

aku boleh pikir.. alhamdulilah,.aku skang lebih matang berpikir,,
aku mmg mudah redha tiap2 pe2 yang terjadi skank nie..
byk lahh  nak cakap pom x retii dahh.heee .
tapi kangg, kalu mase aku study nanti,
dapat u ke , dpt peluang lagii baik
aku kan pergii je kot.,

alaaa , rilex .. xlama jgk lagii kan
result tuk U dan politeknik kan kuar..
nanti lah kite same2 tengok rejeki kat situu ade ke tidokk,
kalu x, xpe lahh redho jelah kan..
kite pergii jerr la kat YANG DA SUDI kat kite tuu kang?
haha. Maen ayat SUDI x SUDI pulakkk da.. eeeehe..


Citerr yang ketige kot nie ,
aku da otw uat Lesen Kenderaan Motokar,
 ye ke tuu name nye lesen kete.?
bolokk la akuu..
yg tmbh2 aku shuke,,
aku gunekan duit hasil aku keje
da msuk 5bulan lbh nie..

Alhamdulilah,.Allah bagi aku rezeki melimpah ruah..
x sabar nie, nak siapkan cpt2 lesen.
leh aku jalan2 pakai bumbung plk..
Selame nie pon asyik broom2 ngn
motor jer, pejam celik pejam x celik,
ak da dekat 1taun lebey da berlesen motor..
ngee, tp leh kire ngan jari la brpe kli je
la sangat polis uat roadblock jupe aku,

aiisshh baru lerr nak tayang dkt polis tu yang
aku berlesen..hahaa ( gedikk jer kan..) :O
xdop ler lepas nie nak berebut sgt motor
dengan adik laki aku:))

Mggu depan da amali,sebab tempt baru kt Mak Lagam tu..
org pun sikit lg, harga pun ok.. Kete pun masih baru..ngeh2.
Mood excited nie =)



HIHI . SHUKER . MOGA AKU DPERMUDAHKAN,
SBB AKU XDEK EXPERIENCE LASOM PSL DRIVING CAR eh,heeee:)


kawasan d isekiling SEKOLAH MEMANDU nie



ok lahh, makin melalutt2 aku nanti kalu makin lame kat sini,,
ape2 pon setelah bace nie,
tolong sama2 aminkan doa utk aku jgk..


Ya Allah ya Rahim..
Aku tahu , aku merancang,
& aku tahu ketentuan itu
datangnya dariMu ya Rabbi..
Aku pohon Ya Rabbi..
Tentukanlah mase depan
yg terbaik buat duniawi dan ukhrawiku..

Ya Rabbi Izzati,
Kau bahagiakanlah hidup mereka2
yg tlah menyayangikuu.
Kau dekatkanlah hati2 kami
dgn kasih sygMu, rahmat dan berkat
dariMu..
Temukanlah kami dgn prkara2 yang penuh
kebaekan ya Allah..
Sesungguhnya,
kami menyerahkan kesemua urusan2
kpdMu utk menentukan yg tbaek..
AMIN YA ALLAH..

~ Barakallahufikum kesayangan sume~

You Might Also Like

0 comments

Komen yang membina sangat dihargai. Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan blog ini.