Posts

Showing posts from March, 2011

::Azab Buat Wanita::

Image
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته

Sahabatku kaum muslimin dan muslimat RENUNGAN KHUSUS untuk para wanita dan untuk aku sendiri…..
Dan silakan di copy NOTES ini bila Anda merasa perlu untuk disebarkan..!
Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia datang bersama Fatimah. Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis.
Beliau menjawab, “Pada malam aku di-isra’-kan, aku melihat perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Krn, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya".
Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya.
“Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya. 


"Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking."

"Dan aku lihat …

Tangisan Kegembiraan :D

Image
Bismillahirahmanirahim...
"Kejayaan tidak datang bergolek " Betol kata2 tuu .. Usaha + Doa + Tawakkal = InsyaALLAH diberilah rasai erti kejayaan.. Syukurlah ke hadrat ilahi.. Walaupun aku bukannye mendapat straight A's lam SPM tuu. . Namun, bagi aku serta parents aku.. Tu yg tebaek pernah aku bg kat mereka.. Nie la hasilnyee bile niat hati kite ikhlas.. Aku nk berjaye sbb niat aku, Nk tlg mok ayh aku. Nk blas segala jase dyeorg Nk buat dyeorg rase bangga ade ank mcm aku.Xmo tengok lagii dyeorg susoh2. Nk jugok merasekan manisnyee kejayaan. Mendambakan kesenangan hidup dunia & akhirat. Nk berjaye, x beerti aku nk idup dlm kemewahan *ckuplah serba sederhana*Nk tlg org2 yg susoh. # InsyaALLAH..
* Skima jerrr entry post aku kali nie.. heheee..Ok2 .
Meh ak cite sutir persutir gane keadaan ak mase ari amik result hari tuu ,,
paling bermakna uat aku.. :))

Pade hari tersebut.. aku p keje spt biase laa, xdk mtok2 cuti pom..
Sebab ak kesian gk ke Mr Soh ( bos aku)
lau ak…

Jika Aku Jatuh Cinta Ya ALLAH..

Image
Ya ALLAH.. Jika Aku jatuh cinta.. Cintakanlah aku, pada seseorang yang melabuhkan Cintanya padaMu..
Ya Muhaimin.. Jika Aku jatuh hati.. Izinkanlah aku menyentuh hati, Seseorang yg hatinya bertaut pdMu, Agar tidak terjatuh aku, Dalam jurang nafsu..

Ya Rabbul Izzati.. Jika aku rindu.. Rindukanlah aku pada, Seseorang yg merindui syahidMu.. Ya ALLAH, Jika aku menikmati cinta kekasihku, Janganlah kenikmatan itu, Melebihi kenikmatan bermunajat kpdMu,
Ya Rahim.. Jika Engkau halalkan aku merindui kekasihmu, Jangan biarkan aku, melampaui batas sehingga Membuatkan aku lupa pada rindu  & cintaMu yang hakiki..




BFF saya ! :))

Image
Bismillahirahmanirahim..
Nok kenal dop kwn2 baik sy dari mase sy msuk asrama mase form 1-3.
dan Smpai skank pom, bg sy dyeorg la yg tbaek auw,
Nie dye 8 serangkai yg sy syg2 gilew2.! <3











Banyak lagi kenangan2 yg dirakamkan, tapi ade ngn Nur ILy orr sy kabo doh dlu, scan gmbo2 lame dlu.. degil x dengo katepom ! :P
 haha


Saye tak reti doh nk typing nape agi.. letih pom.. sbb tadi sy uat doh ea, pnjg jeler agii.. p gop nate pnye tenet nie, jem krem pom td!  abish hlg mnde sy typing, lenguh2 sy create ayat laa. ni abis ilang ayat2 sy,, adesss. nasib baik sy xfedup agi takdi.. nasib baek gop ade sabor lam hati sy, lu dop sy dop create doh ea,, heeehe. thanks to "SABOR" sbb kuatkan sy, walaupun sy fedup doh tkdi.. heeeee :))



Seorang Muallaf Berdedikasi :D

Image
Baru sebentar tadi saya mendengar ceramah dari ustaz ini, sungguh menyentuh di jiwa.. Beliau baru sahaja 8 tahun memeluk islam tetapi ilmu agamanya cukup mengagumkan mengalahkan orang yang beragama islam selama 20,30 tahun.. Terdetik dihati saya mencari maklumat dirinya di tenet.. Ini yang saya jumpakan,  jom kita  share sama2.. =)


Mungkin ramai yang telah mengetahui Ustaz Muhammad Rashidi Abdullah. Mendengar sendiri beliau menceritakan pengalaman beliau memang amat menginsafi. Sekali kita mendengar beliau berbicara, kita akan mengatakan beliau orang Terengganu kerana slang Terengganu yang begitu tebal. Sebenarnya beliau dilahirkan di Kuching Sarawak pada tahun 1980. Berasal dari keluarga yang menganuti Kriatian Katolik. Memulakan alam persekolahan di SRK Kg Selampit,Lundu dan seterusnya ke SMK Lundu dalam bahagian Kuching. Zaman mudanya beliau begitu bebas dan bergaul dengan pemuda-pemuda yang runtuh ahlak sehinggalah beliau dipenjarakan di penjara Sungai Buluh kerana terlibat menikam…

Result Oh Result!

Image
SPM ..
Kau lah yg terindah,,
krn kau lah, aku sanggup berkorban segalanya,,
SPM, telah habis ku duduki akhir tahun 2010..
Kini aku menanti keputusan SPM,
Dengan penuh debaran, kegelisahan,
Ku terfikir2 , sambil terbayang2,
Memasang angan2 setinggi langit,,
Semoga Ianya Seindah Impianku..
Semoga langkahku nanti mencerahkan masa depanku,
Semoga SPM adalah keputusan yg ttbaek buatku,,
Ingin ku sapu keringat ibu bapaku,
dengan kejayaanku nanti..
Ingin kubuktikan kpd mereka,
Anak sulungnya nie, mampu meraih kejayaan,
Memharumkan nama mereka di persada negara..
Kini, hanya doa kudusku, serta tawakkal kupanjatkan pada Ilahi..
Hanya Dia yang mengetahui Indah ke Buruk masa depanku,,
Semoga keajaiban akan terjadi ya ALLAH..
Hanya PadaMU ku meminta pertolongan..

AMIN.. perkenankan lah doaku ini Ya Rahim..




_ Wahai Hawa __

Image
Renungan Buat Diriku & Semua Kaum Hawa..

Wahai HawaSedarlah hawa kau bisa mendunia dengan melahirkan manusia yang hebat yakni yang soleh & solehah , kau bisa menjadi isteri yang taat serta serta memberi sokongan pada suami yang sejati dalam menegakkan islam di mata dunia. Tapi hawa jangan sesekali kau coba mengoncang keimanan lelaki dengan lembut tuturmu , dengan ayu wajahmu, dengan lengguk tubuhmu dan Jangan kau menghentak-hentak kakimu untuk menyatakan kehadiranmu. Jangan Hawa , jangan sesekali coba menarik perhatian kaum adam yang bukan suamimu.
Wahai Hawa, 

Andai engkau belum menikah, jangan kau risau akan jodohmu , ingatlah hawa janji Allah , wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Jangan mengadaikan imanmu hanya semata-mata kerana seorang lelaki ,jangan memakai pakaian yang menampakkan lekuk tubuhmu hanya untuk menarik perhatian dan memikat kaum lelaki, kerana kau bukan memancing hatinya tapi merangsang nafsunya.

Wahai Hawa,

Lelaki yang baik tidak melihat paras rupa…