Featured post

Indahnya permandangan di Kg Mangkuk, Setiu Terengganu

Assalamu'alaikum,  Semalam Sabtu 29 April 2017, Husniey ada urusan ke Merang Setiu. Lepas singgah solat zohor di masjid, selesaik...

Sunday, 24 June 2012

Ku Ingin Kekasih Halal . ♥

June 24, 2012 0 Comments
Assalamualaikum 

ape khabar kesihatan arini? Alhamdulilah ambe pon sihat .. 
ape khabar iman kite ye.. mungkin kadang-kadang kita leka nak 
check iman kita makin sihat ke tak .. :(

sekarang ni, dok lama lagi ambe akan abis cuti sem. 
dan insyaAllah minggu ni dah last kerja kot.. 

Agak penat, tapi bagi aku pengalaman penting .. 
pengalaman mane boleh beli ngn org lain .

sekurang-kurangnya cerah la jgk mata ambe utk tgk 
keadaan org di luar sana dlm bidang bussines and marketing. .

susah-susah dulu , bersenang-2 kemudian.. 

mungkin tajuk ambe kali nim agak pelik.. 


YA,

      siapa lah tak nak ada " KEKASIH HALAL?" 
sila ketuk kepala kalu tak mboh . . 
semua orang akan ada perasaan nak disayangi, 
dikasihi, dibimbingi , berkeluarga, berbahagia.


FITRAH MANUSIA . 

lelaki dan perempuan tu ibarat magnett dgn besi 
dok leh duk dekat, mesti nak bertepek. 
ade tarikan sendiri . . 

secomel mane orang tuh , sejahat mane dye. 
Dok lawo mane ke,
Semua orang pasti akan bertemu jodoh..
kalu tak di dunia ni, di akhirat nanti pasti.. 

Sebenarnya, nok ke arah benda-2 kebaikan ni, 
Allah tunjukkan kita jalan-2 yang penuh liku dulu 
sebab nak tgk kekuatan kita utk dptkan perkara baik ni .. 


aku cuma menginginkan cintaNya , 
kerana aku tahu , 
jika dia seorang yg sgt menjaga 
segala titah perintah Ilahi, 

Dia pasti tidak akan mengecewakan insan yg dia pilih utk 
menjadi surihati ..  






Selama ni aku hidup penuh dengan angan-2 , 
kadang-2 aku leka dengan cinta ni . 
astafirghullahalazim .. 

kadang-2 aku mari tersedar . . 
aku tak leh berharap lagi dgn apa yg aku nampak depan aku skrg.. 
mungkin harini kite bercinta dgn si A , tapi esok lusa . 
tibe-2 bertunang dgn si B plak yang kite pun tak sangka boleh kenalinya..
dan tak mustahil jugak kita akan menikah dengan orang lain.. 

sebab benda bab jodoh ni,

KETENTUAN ILAHI  

Kita rancang sehebat mana pon , 
kita kapel lama-2 pon , 
belum tentu esok-2 , dia jodoh kita sampai akhir hayat.. 

sama juagk orang yang dah berkahwin .. 
dia sbenarnye tak bleh ckp ni la jodoh akuu .. 
sedangkan KETENTUAN ALLAH tu kita xtahu ape akan jadi. . 
samaada panjang atau pendek jangka masa.

macam-macam boleh jadi dlm hidup ni.. 
tiap masa tu berputar . 
masa sentiasa berubah, dan yg datang masa depan  . 
Dan kita tak dpt nak meneka dan menentu apa yang bakal kita hadapi 
di masa depan kita .. 

kene molek,
Allah tentukan kita tak sempat temui jodoh .. 
Allah panggil kita utk bertemu Dia .. 


semua kita buat, cuma mampu rancang, 
dan  kita sebagai hamba 
kena selalu redha atas ketetapan takdir yang telah ditentukan utk kita .. 


Berbalik kpd tajuk ni , 
aku memang da lame sgt pasang niat serta nekad. 
utk menjadi yang halal pd seseorang masa umur muda lagi ... 
sebab aku rasa waktu 
semakin suntuk .. 
hari makin berlalu .. 
mak bapak makin tua , 
kalau boleh aku nak lengkapkan hidup aku ni 
pd usia muda .. 
insyaAllah, aku cuba jadi kuat utk pegang tgjwab.. 

nak sangattt. . 

aku x nafikan kadang-2 terasa sikit jeles tgk saim da ramai 
dapat cinta halal .. 
dpt kebahagiaan sendiri .. 
kdg kita tgk kehidupan dyeorg biasa-2 aje..
nmpk mcm susah aje.  
tapi mudahnye mereka ni dpt membina sebuah ikatan yg agak sulit ni .. 





mungkin jiwa aku ni agak susah oram lain nak tafsirkan .. 
tapi setiap yg aku cuba uat tu , 
aku pikir kesan-kesan nye jgk . 


baik kesan buruk , atau pon kesan baik .. 
aku pikir semua tu . 
ya ALLAH 
aku ingin dlm redhaMU.. 

aku ingin seseorang yg bernama Adam , 
memimpin tgn ku utk sentiasa mendapatkan cintaMU .. 

aku tahu ya rabb , 
hanya Kau yg layak utk dicintai ... 

aku berharap semuga di saat aku temui dia ,
dia akan selalu mengingatkanku tentang hebatnya cintaMu. 

aku berharap si dia yg selalu mengalunkan bait-2 cinta kpdMU , 
Memuji zat-zatMu, ya Rahim 



mungkin aku penah temui , insan yg aku ingnkan . namun , aku bukan yg dia dambakan ~



SNAP WIDGET

Booking.com