Syawal 1436H Part II♥

Seperti yang dijanjikan, lepas beberapa hari baru nak update part II pulak Malasnyaa nak menaip and nak cari idea kan. Hari raya k...

Seperti yang dijanjikan, lepas beberapa hari baru nak update part II pulak
Malasnyaa nak menaip and
nak cari idea kan.

Hari raya ke 3 tahun ni 
Agak bosan sebab tak jalan jalan mana and mereput je di umah.
Esoknya tuu, raya ke 4 dah last beraya di Kemaman.
Sebab lama nya beraya tu, pasal raya ke4 kwn rapat den kawen. 



Takkan tak pergi kot, alang alang balik beraya. Ke kendurilah haritu.
Sebelum ke kenduri. 
Pergilah beraya umah bff aku sorg ni,umah tak jauh pun satu kg je.
Tapii lama gilaa dah tak jumpa since masing2 ada life sndiri. Dia pun sibuk belajar skrg.
Aku pun dah bersuami.
Soo berbulan lama tak jumpa , raya jelah baru ada masa :D

Telah lama tak sua muka kan, nasiblaa suami layankan aje niat aku nk jumpa bff aku ni. Alhamdulilah. 
Soo, apa lagi selfie lahh kan lama tak jumpa! :P

So, inilah bff den dr zaman asrama, Mida :)


       Lepas tu baru lahh ke kenduri bff aku, aya di Binjai Kemaman je. Aya ni lahh yang satunya kawan yg offer nak tlg aku masa aku nak kawen.. Dia pun dtg bantu.. Bantu aku packing makanan, packing tu ni. Pakaikan inai tuk aku. Mlm last tu tido sama sama. Hahaha aku tak ajak pun dia. Sebab jenis akuu tak suka nak suruh2 org.. Tp dia yg beria. Hehee tp alhamdulilah. So appreciate with her!

 ;)
Inilah pengantin nyaa, santekkkkkk kan!


 Masa dtg ni pihak laki belum sampai. So bergambarlahh duluu kita. Hihihi

Dah selamat jadi isteri dah dia. Happy with her
Hope always bahagia hingga ke Jannah~


Habislah ceritaa hari raya ke 4


--------------------------next story--------------------


It is hari raya ke 2 minggu tak silap,
We ols decide pergi KL again
Meraikan majlis kahwin pun kwn rpat jugak
Rapat di Politeknik
since 1st sem lagik tau!

Lagi pun aku kahwin tahun lepas
Dia dtg jauh jauh drive kann,
So aku bagitaulah suami,
"wajib pergi ni abang. Sebab maya pun sanggup susah payah dtg majlis kita".
Lagipun suami aku ni sgt pahami aku

Aku takpaksa pun, tapi dia sendiri boleh nilaikan. Dan dia decide nak juga kenal kwn2 aku yg mana rapat kan. Tak salah pun kannn. 

Sambil2 jalan. 
We ols pergi balik hari je
Malam bertolak 31/7.
 esoknya majlis kahwin.
 Drp pagi tu berjalan aje.
Mmg naik public transport je smpai sana.
Jimat and tak bersesak kat jalanraya kan :)

Alhamdulilah. Mandi pun mandi je kat TBS.
Siap siap cantik cantik pun sekali situ.
Tapi rasa lainkali must stay kt bilik rehat jugak kot. Hihihi 


Then pagi tu konon nak cari sarapan dulu area bandar KL tu. Tak jadi uols.
Sambil sambil jalan rupenya tgk dh dekat dh ngn tempat majlis kahwin Maya.


So teruskan jelah masuk. 
Dia buat wedding di Bangunan Menara Yayasan Tun razak. Kat dalam tulah.
Sampai je, tgk baru sudah bernikah dan tgh bergmbar. Masa tu around 10am 

Terus jelahh rilek2 lepak situ sementara tunggu maya bersanding tengahari tuu..
Hehee

 picture of the day:


Beli token duluu. Mahu naik LRT ~

Haa ye Bukit Bintang.  Takkan tak kenal kan. Cokoh pavilion tuu :p

wajibb kot selfiee to me hahaaaa

Si manis pengapit aka classmate,
 ex housemate study dulu~ hmm rinduu

Dann pengantin pun tiba masuk, 
Dalam kol 1 tenghari macam tuu.
First alunan selawat.

Masa berjalan ke singahsana touching sgt.
Dgn alunan biola lagu thousand years pulak! 
:')
So sweet moment kan!


MayaSafuan day 1/8/2015

The Poli mates. 

Bersandinglah dia di atas singah sana nan indahh~

After that, 
Memang sehari sebelum pegi tu
My other bff ada jemput dtg umah dia di Keramat. So ke keramatlah lepas tuu,

Dalam 1/2jam naik LRT jugak drp stesen Bukit Bintang tu, Hihi
Tu pun pening jgk masa nak tukar stesen!
Hahahaa nasiblaa laki aku paham sistem dia.
Agaknya, 
kalau sorg memang idokla aku paham mana :P

Penat jugakla berjalan kaki ni u ols
Berpeluh2 tapi sonok kes aku ngn suami asyik nyembang. So tak rasa penat sgt.
Malah seronok pulak. Tapi cuaca panas mmg menguji jugakla. Asyik pening + cepat nak pitam. Gelap mata je :(

Sampai je umah Elyn. 
Haaa manyak u ols Mak dia hidang makanan @_@'
Mmg lama jgk kat umah dia. Beberapa jam.
Ingatkan nk singgah kejap je. 
Dari pukul 4 petang lebih-lepas Maghrib.

Tu pun ingt nk balik cepatlah. Sbb nk jalan kaki lg menuju ke LRT yg kt TBS hehe

Tapii alhamdulilah. Syukur sgt.
Ayah elyn yang offerkan nak hantar ke TBS teruss. Padahal jauh jugak ke umah dia tu.
Within 20minutes la. Tapi decide lepas maghrib nak pegi dah TBS,
Walaupun tiket kol 10.30pm
Sebabnya bolehla lepak2 kt TBS tu dulu
Sambil kehulu kehilir cuci mata kang? Hihi :P

Seronokk tahuu haritu,
dahlah makan full perut.
Kenyang smpai nk bergerak pun malas.hihi
Dah tuan umah hidangkan byk depan mata.
Berkali suruh tmbah2. Wuuu mana tak kenyang.hihi xdapat nak elak.
Kan elak. Tak baik terasa hati mereka. Dah rezeki kan jadi tetamu ni.
Emangnya haritu rezeki makanan banyak kot.
MasyaAllah =)

Seronok ber ukhuwah haritu dgn family elyn. Full of happiness.
 Suami aku pun xkekok nk sembang2 ngn ayh elyn.
Sebab so friendly. 

Di sini aku kepilkan gambar kami, Huhu :D

Senyummmm je manjangg hihi
Thank you elyn sayang!

Rasa mcm tak cukup je masa spend kejap je.
Rindu dulu dulu sama sama study.
Duk menggila kalau time bosan. Hihi ;)

Dahh itu aje kot tuk detik manis nak record kt sini. Hihi 
Nanti ape ape hal update lagii 
Tataa you ols.


Kbai. Assalamualaikum ~ 

You Might Also Like

0 comments

Komen yang membina sangat dihargai. Terima kasih bagi yang meninggalkan komen dan membaca penulisan blog ini.