Posts

Showing posts from May, 2016

Tips Penting ke Medan :D

Image
Assalamualaikum, and Hi. Apa khabar kalian. Harap sihat, bahagia selalu. Baru baru ni kami baru je ke Medan. 
Tahu tak Medan ni di mana letaknya? Di indonesia, belah Sumatera Utara. Bersebelahan dengan Medan ialah negeri Acheh :') 
Niat pada mulanya nak cerita apa yang kami buat dekat sana. Jalan jalan di mana. Tapi bila fikir fikir, takpelah tulis apa yang penting sahaja okay kot. Hehe

Tips tips penting  ; 
1. Sediakan wang rupiah yang kecil. Wang rupiah yang telah kalian tukar dari Malaysia tu, disana nanti singgahla ke kedai macam Alfa Mart atau Indo Mart. Kalau di tempat kita tu kedai serbaneka macam 7E la.. Beli lah air ke coklat ke. Nanti dapat duit kecil, simpan nak guna senang..

Sebabnya disana nanti, banyak kegunaannya.. Contoh ; bagi budak pengamen (penyanyi jalanan), bagi tips tuk apa saja bantuan, semasa di Masjid Raya. Kalau singgah solat disitu, kasut kena bayar kalau letak di tempat orang jaga tuu.. Simpan yang 2k rupiah tu dah okay.. Hehe ;D

2. Tips kedua, bagi y…